Asiakkaiden IAM luo kilpailuetua ja lisää käyttäjätyytyväisyyttä

IAM eli identiteetin ja pääsynhallinnan palvelut tunnetaan erityisesti yritysten sisäisinä tietoturvaa ja tehokkuutta parantavina ratkaisuina. Kun IAM-lyhenteeseen liitetään C (Customer), on kyse CIAMista eli asiakkaiden identiteetin ja pääsynhallinnan ratkaisuista.

CIAMissa keskiössä on asiakas, joka voi olla tapauksesta riippuen joko kuluttaja-asiakas tai yritysasiakkaan edustaja (B2B-asiakas). Lisäksi esimerkiksi julkishallinnon palveluille asiakas voi olla kansalainen tai organisaation edustaja. CIAM-ratkaisuja tarvitsevat useimmat organisaatiot, jotka tarjoavat asiakkailleen digitaalisia palveluja. Tavoitteena on tehdä digitaalisiin palveluihin kirjautumisesta käyttäjälle sekä turvallista että mahdollisimman mutkatonta. Senior IAM-arkkitehti Tero Pasanen avaa Spellpointin blogissa CIAMin hyötyjä. Lue kuinka ne voivat muodostaa jopa merkittävän kilpailuedun organisaatiolle.

LUE BLOGI